Nyhedsbrev (Marts 2017)
På Generalforsamling den 8. februar blev der indvalgt 2 nye bestyrelsesmedlemmer, Kirsten Kirk som kasserer og Anja Kjær som menig bestyrelsesmedlem. Velkommen til de nye medlemmer i bestyrelsen og samtidigt en stor tak til den afgående kasserer Lau Christoffersen, for 2 års fint arbejde for klubben.
Vi er desværre på det seneste ramt af, at nogle trænere har valgt at stoppe med kort varsel, og det har givet udfordringer med at finde erstatninger, men der arbejdes fortsat på løsninger hermed.
Alle hold er nu tilmeldt forårsturneringen 2017, og det blev til 8 seniorhold heraf en nyt serie 5 hold, hvor tanken er at benytte de spillere der ikke spiller på de øvrige 11 mands hold og 8 ungdomshold hertil kommer 5 børnehold der tilmeldes weekend stævnerne så i alt 13 børne- og ungdomshold.
Vi har på det seneste haft ansættelsessamtaler med kandidater til den nye tidligere annoncerede stilling, hvis hovedformål er at udvikle frivilligheden i klubben. Midlerne kommer fra DIF og Nordea Fonden. Vi er tæt på beslutningen om hvem der bliver udvalgt blandt ansøgerne, og orienterer snarest om beslutningen. Stillingen er normeret til 20 timer om ugen.
På hjemmesiden er vi startet med at offentliggøre weekendens hjemmekamp program hver fredag, og for det har vi fået en del positive reaktioner og har derfor planer om at fortsætte med det, når græsturneringen starter.
Efter at have flyttet en del hjemmekampe ud fra træner ønsker forventes det endelige kampprogram, at kunne udsendes i løbet af weekenden eller lige efter. Herefter kan kampe kun flyttes, hvis holdene der mødes er enige om flytning. Bedst er det at tage direkte kontakt til modstander træner hvorefter kampen og eventuel dommer skal flyttes i DBU systemet.
En opfordring til at sikre man har spillecertifikater fra eventuelt tidligere klubber på nyeste indmeldte spillere i klubben, samt repetere regler på DBU Sjællands hjemmeside for den årgang man har tilmeldt hold i.
Sædvanligvis kommer accepten på at kunne træne og spille på græs med kort varsel og der gives besked så snart svaret foreligger. Normal styres der efter en dato der hedder 1. april eller i forbindelse med de første turneringskampe. Vi må afvente besked.
Så er det op over med kontingent betalingen. Girokort er på vej ud og skal være betalt senest 31. marts. Holdkort spærres fra 8. april hvis der ikke er betalt, hvorefter spillere der ikke har betalt, ikke må og kan benyttes i kampe. Holdlisterne er opdateret af trænerne/holdledere og det er efter disse lister giro kortene udsendes.
Afslutningsvist ønskes alle hold en god forårsturnering, hvor det bl.a. bliver spændene at følge om klubbens serie 2 hold, formår at rykke op i serie 1 med den 5 oprykning i træk. Ligeledes bliver det spændene at følge om U15 Mesterrække formår at etablere sig i Mesterrækken, som er den højeste placering et ungdomshold har haft i klubbens. Held og lykke med forårsturneringen 2017.
Med venlig hilsen
Jan